تحولات لبنان و فلسطین

مدیرمنطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت حوزه سلامت ایران را الگویی موفق در سطح منطقه دانست و گفت: این دفتر علاقه مند به گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.

حوزه سلامت ایران الگویی موفق در سطح منطقه است

دکتر حنان بلخی در حاشیه برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که در دوحه قطر در حال برگزاری است، در دیدار با دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت و دکتر محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیر کل همکاری‌های بین‌الملل ضمن ابرازی خرسندی برای انجام سفر خود به کشور جمهوری اسلامی ایران در چند ماه گذشته، گفت: طی سفر کوتاه به ایران، تجربیات خوبی از حوزه سلامت ایران به دست آوردم و کشور جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، الگویی در سطح منطقه است.

مدیر دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشورها برای ما بسیار مهم است و برای اجرای برنامه‌های سلامت کشورها از انجام هرگونه کمک کوتاهی نخواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب خانم دکتر بلخی به عنوان مدیر منطقه، به تشریح مهمترین اولویت‌های حوزه بهداشت پرداخت و گفت: تکمیل شبکه بهداشت و برنامه پزشک خانواده، تکمیل دیجیتالی کردن سیستم سلامت و پرونده الکترونیک و یکپارچه کردن آنها از مهمترین موضوعات حوزه بهداشت است.

وی همچنین توجه به بیماری‌های غیر واگیر را به عنوان دیگر موضوعات مهم و اولویت‌دار حوزه بهداشت دانست و افزود: متأسفانه به دلیل وقوع بحران‌ها در خاورمیانه بیماری‌های غیرواگیر افزایش پیدا کرده و سن ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، چاقی و سایر بیماری‌های غیر واگیر کاهش یافته است.

رئیسی افزود: بنابراین تصمیم داریم عوامل خطر را از کودکی تا سالمندی کنترل کنیم و برای رسیدن به این اهداف باید با کمک سازمان جهانی بهداشت، برنامه‌هایی را تدوین کنیم.

هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (امرو) ﺑﺎ ﺷﻌﺎﺭ «سلامت موضوع فرامرزی: اقدام، دسترسی، برابری» ﺩﺭ ﺷﻬﺮ دوحه قطر ﻭ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ همه ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻋﻀﻮ در حال ﺑﺮگزاری است.

اجلاس سالیانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای منطقه ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست های سلامت منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.